Előrebocsátva, h biblioterapeuta szakember nálamnál
illetékesebb lenne a témában, saját állományunkból a következőket tudnám
ajánlani:
Gyógyító mesék : a gyermeki
agresszió és félelem ellen és mindaz, amit a meséléskor a szülőnek
tudnia kell : (3-7 éves korú gyerekeknek) / Gerlinde Ortner ; [ford.
Borbás Mária ; a verseket N. Kiss Zsuzsa fordította] ; Magyar Könyvklub,
1996
Gyógyító mesék avagy hogyan segítsen a szülő a
gyermeknek a félelem és agresszió leküzdésében / Gerlinde Ortner ;
[ford. Borbás Mária] ; [a verseket ford. Varró Dániel] ; Móra, 2011
Új
gyógyító mesék : Veszekedések, félelmek, szorongások ellen és az, amit a
6-10 éves gyermek szüleinek mindezekről tudniuk kell / Gerlinde Ortner ;
Magyar Könyvklub, 1997
Új, gyógyító mesék avagy avagy hogyan
segítsen a szülő a gyermeknek a konfliktusok, a félelem és a
bizonytalanság leküzdésében / Gerlinde Ortner ; [ford. V. Deák Éva] ;
Móra, 2011
A
csodalámpa : megnyugtató, önbizalom-erősítő és kreativitásra ösztönző
történetek gyerekeknek / Kate Petty, Joyce Dunbar, Louisia Sommerville ;
szerk. Anne Girardi ; David Fontana bevezetőjével ; Prága : Synergie,
cop. 2010
Esti
Buddha-mesék : elbűvölő, szívderítő és gondolatébresztő mesék
gyerekeknek szeretetről és bölcsességről / Dharmachari Nagaraja ;
Synergie, 2010
Az
aranytök : terápiás történetek és mesék traumát átélt gyerekeknek /
Nancy Davis, Laura Simms ; L'Harmattan : Mosoly Alapítvány, 2010
Lotilko
szárnyai : : terápiás történetek és mesék traumát átélt gyerekeknek /
szerk. Korbai Hajnal ; L'Harmattan K., Mosoly Alapítvány, 2010
Mesék elvált szülők gyermekeinek / Brigitte Spangenberg ; Sziget, 1998
A kelyhesek titkos temploma / írta Schmuck Ottó ; Móra, 2007
Szakirodalom:
Csak bátran, Til tigris! / Sabine Ahrens-Eipper, Bernd Leplow ; Medicina , cop. 2008
Talán ezek között is akad még hasznos: http://mackokonyvtar.blogspot.com/p/antologiak-gyujtemenyek.html
Az
igazsághoz tartozik, h a fenti irodalmak tárgya/célja minden esetben "a
gyermek". Ismert, h vannak nevelési irányzatok, amelyek külön
figyelmet fordítanak a nemi karakterekre (pl. Steve Biddulph), a
félénk kislányok nevében mégis meg kell kérdeznem, h jelen esetben mi
indokolja a megkülönböztetést?
Üdvözlettel:
Szűcs Margit tájékoztató könyvtáros
Balassi Bálint Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet
2012. május 9. 10:40 Mikulás Gábor írta, <mikulasg@gmconsulting.hu>:
Kedves Tibor,
igen, igen; az információszerzési csatorna hatékonyságáról az idézetet a KIT-ben is közöltük annó.
Kérdésem oka 2.0 alapú ajánlóbibliográfiák készítése, részletes profilban. Ha sikerül ilyeneket készíteni,
- a gyerek- és iskolai könyvtáros munkáját könnyebbé, hatékonyabbá lehet tenni
- a könyvtár a listákat lobogtatva jobban célozhatja olvasóit
- egyes témákkal külső szervezetek is megcélozhatók, illetve jó alap az együttműködésre (védőnők, gyerekpszichológus, osztályfőnökök stb.)
Üdv,
Gábor
--------------------------------------------------
From: ""Szabó G. Tibor"" <szabo.g.tibor@pszfz.bgf.hu>
Sent: Wednesday, May 09, 2012 9:52 AM
To: "KATALIST levelezőlista" <katalist@listserv.niif.hu>
Subject: Re: [KATALIST] felenk kisfiu
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 7121 (20120508) __________Kedves Gábor, bonyolult a lélek!
Kérdés, hogy a "Végtelen történet" elolvasásától a gyerkőc Bux Barnabásból átcsap-e hősies
Atréyu-ba, vagy csak egy jót punnyadt a könyvvel (már megint) távol az Élet kihívásaitól.
Tehát az olvasás vagy terápiás kitörés, vagy menekülés a valóságtól.
Gondolom, egyszerűbb bátorságra nevelő könyveket adni a gyerekeknek, mint kézen fogni
őket és elvinni egy kalandtúrára, melyben fokozatos és okosan beépített kihívások elé
állítjuk, ha kell ösztönözzük, amiben fejlődött, azt dicsérjük, amiben elmaradt, arra tanácsokat,
netán példát adunk...
Ezzel nem az Olvasás Hatalmát (Power of Reading) akarom leszólni - könyvtáros vagyok,
sose tenném, de tény, hogy hatékonyság szempontjából a sorrend a következő:
"A legtöbb diák 10%-át tartja meg annak, amit olvas, 20%-át annak, amit hall, 30%-át annak,
amit lát, 50%-át annak, amit lát és hall, és 70%-át annak, amit ki is mond, és 90%-a
megmarad viszont annak, amit mond és csinál is."
(Forrás: http://www.diszlexia.info/hasznostanacspeda.htm)
Ez nem csupán a diszlexiásokra érvényes!
Tehát: olvassa, hallja, látja/hallja, csinálja.
Ahogy Nagy Lajos révfülöpi vincellér költő (1886-1978) írta volt:
"Kijártam a hat elemit,
Meg az Élet egyetemit..."
Merthogy a leghasználhatóbb dolgokat a gyakorlatban sajátítjuk el.
Üdv.:
Szabó G. Tibor könyvtári szakinformátor
2012.05.08. 15:50 keltezéssel, Mikulás Gábor írta:
Kedves Kollégák,
olyan könyveket keresek, amelyek félénk kisfiúknak segítenek,
- leginkább olvasásterápiai jelleggel (tehát szépirodalom)
- kisebb részben szakkönyv.
Köszönettel,
Mikulás Gábor
................................................................................
.............................. Mikulás Gábor ...........................
................... információs és pr-tanácsadó .................
......... www.gmconsulting.hu www.kithirlevel.hu ........
mikulasg@gmconsulting.hu www.twitter.com/mikulasg
.... tel.: 76 497-568, 30 239-2293, Skype: mikulasg ......
.................................................................................
Mielőtt kinyomtatnád ezt az e-mailt, gondold meg, valóban szükséges-e. Napról napra kevesebb fa lesz a világon.
Before you print this e-mail, please consider whether it is really necessary. Each day there are fewer trees on Earth.
__________ Information from ESET Mail Security, version of virus signature database 7121 (20120508) __________
The message was checked by ESET Mail Security.
http://www.eset.com
_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
__________ ESET Smart Security - Vírusdefiníciós adatbázis: 7121 (20120508) __________
Az üzenetet az ESET Smart Security ellenőrizte.
http://www.eset.hu
_______________________________________________
Katalist mailing list
Katalist@listserv.niif.hu
https://listserv.niif.hu/mailman/listinfo/katalist